یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

هود آشپزخانه

۷۱ بازديد

هود آشپزخانه

استفاده از هود آشپزخانه اهميت زيادي دارد مهم ترين كاركرد هاي هود كشيدن بو دود و بخاري است كه هنگام آشپزي بلند ميشود. و در عين حال هود باعث ميشود كه چربي و رطوب به ديوار هايه آشپزخانه نرسد و آشپزخانه تا مدت زمان طولاني تميز باقي بماند. هودهاي آشپزخانه در رنگها و طرح هاي مختلفي ساخته ميشود. در اين صفحه مي‌توانيد از بين برترين برنده‌هاي ايراني و خارجي هود، بهترين هود متناسب با نياز خود را انتخاب كنيد. براي جست و جوي بهتر هود از فيلترها استفاده كنيد تا نتايج دقيق‌ و هدفمند‌تر نمايش داده شود و بتوانيد هود ازران، هود پرفروش و هود لوكس را در دسته‌بندي جداگانه بررسي كنيد. 

روش پاك كردن هود:


 تميز نگه داشتن آشپزخانه و وسايل آن به دلايل بهداشتي اهميت زيادي دارد. از آن جا كه هود بوي دود، رطوبت و چربي اضافه را هنگام پخت غذا جذب مي كند، فضاي مناسبي براي رشد كپك ها و باكتري هاست. پس حداقل ماهي يك بار، به ويژه اگر از گريل استفاده مي كنيد، هود را تميز كنيد.

  •  ابتدا هود آشپزخانه را خاموش كنيد.با مواد شوينده خارج و داخل هود را تميز كنيد.
  • مراقب باشيد به لامپ و پريز برق هود آسيبي وارد نشود. سپس با آب ولرم و صابون هود را بشوييد.
  •  پنجره فلزي را كه چربي به خود مي گيرد در آب ولرم حاوي مواد از بين برنده چربي خيس كنيد تا چربي‌ها پاك شود و يا اين كه با كمك برس هر دو طرف آن را بشوييد و قبل از اتصال مجدد كاملا خشك كنيد.همچنين ،با يك دستمال آغشته به نفت هم به سادگي مي توان هرگونه چربي را از بين برد.
  •  فيلترهاي فعال زغالي كه قابل شست و شو نيست بايد عوض شود. زغال با كثيف شدن اثر خود را از دست مي دهد بنابراين هر سال و اگر زياد پخت و پز مي كنيد، هر چند ماه اين فيلترها را تعويض كنيد. فيلترهاي متاليك را مي توانيد به آساني در ماشين ظرف شويي بشوييد.
  • براي تميز كردن هود آشپزخانه از جنس فلزهاي اكسيدنشدني هم مي توانيد از موم عسل استفاده كنيد.
  •  كثيفي را كه روي پره هاي فن جمع شده است، با مواد شوينده تميز كنيد.                                                                                                                                                   
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.